Potrzeby biznesowe
KJV jest jednym z największych w Danii dystrybutorów, dostarczających szeroki wybór narzędzi tnących, narzędzi ręcznych i mechanicznych, przekładni i produktów do przemysłu metalowego i maszynowego. Magazyn w Odense zaopatrzony jest w 60.000 elementów rozłożonych na trzy lokalizacje.
Przez ostatnie 5 lat, KJV doświadczyło gwałtownego wzrostu, zwłaszcza w sekcji sprzedaży internetowej. Zaczynając prawie od zera, ilość zamówień internetowych wzrosła do ponad jednego na każdą godzinę.
Ponadto, firma zauważyła zmiany w zachowaniu kupujących, którzy kupują obecnie częściej ale mniejsze ilości. To wszystko, wraz z żądaniem dostawy w tym samym lub następnym dniu, oznaczało że KJV potrzebowała pilnej modernizacji posiadanych magazynów.
KJV poprosiła więc firmę Constructor aby ustaliła jak można zwiększyć wydajność pobierania zamówień i dostosować się do gwałtownego wzrostu handlu internetowego.
Chcieli także zintegrować samoobsługowe strefy typu „wybierz i pobierz" w swoich magazynach tak, aby to, że posiadają własne fizyczne magazyny stało się bardzie przejrzyste dla ich klientów. Położono również nacisk na to, że zarówno sklep jak i magazyn muszą normalnie funkcjonować w trakcie przeprowadzanej modernizacji.
Rozwiązania firmy Constructor
Zespół firmy Constructor opracował dwuetapowe rozwiązanie. Pierwszy etap obejmował przekształcenie standardowego regału paletowego w regał wąsko-kanałowy. Został on zaprojektowany tak, aby zwiększyć częstość pobierania towaru. Część etap polegał na wprowadzeniu nowego Systemu Zarządzania Magazynem (WMS) w magazynie Klienta.
Program stale monitoruje poziom magazynowe, pomaga śledzić zamówienia i wprowadza większą wydajność w magazynie. KJV zainstalował również poziome regały karuzelowe do obsługi małych i szybko rotujących towarów, regały paletowe dla dużych elementów, którymi się często obraca oraz regały wąsko-kanałowe dla wszystkich innych artykułów.
Dodatkowo zainstalowano wielkie okno, aby dać klientom możliwość obserwowania jak ich zamówienie jest przygotowywane i pobierane bezpośrednio z magazynu.
Rezultaty
"Byliśmy zadowoleni z postępów i realizacji projektu. Nie było żadnych poważnych problemów. Wyzwaniem było przeprowadzenie zmian w budynku w którym sklep i magazyn nie przerywają swojej działalności. Mimo to, nie było takiego dnia w którym nie bylibyśmy w stanie wysłać Zamówienia do naszych klientów.
Punktem wyjścia było to, że magazyn powinien być bardziej wydajny w pobieraniu towarów poza regałami karuzelowymi. Potrzebowaliśmy większej wydajności i większej ilości miejsca. Rzeczywiście uzyskaliśmy przejście od ograniczonej ilości miejsca do ogromnej ilości. Możemy więc powiedzieć, że udało nam się to bardzo dobrze." - Kristian Løftgaard, Managing Director, KJV.
O firmie KJV
KJV została założona w 1956 roku przez Kurt Jørgensen Værktøj, stąd nazwa KJV która w swej obecnej formie została założona w 1983 roku gdy część personelu przejęła firmę. Obsługuje klientów w całym kraju, ma własne biura sprzedaży w Nykøbing Falster, Frederikssund, Sønderborg, Kolding, Aarhus i Thisted. Rocznie wysyła około 65,000 paczek.
www.kjv.dk